Het is niet meer weg te denken: De groene gedachte, milieu bewust etc. etc. Nee dat/die groen bedoel ik niet.
Ik bedoel groen van groentje!
Hoe het begon: ik was met mijn vrouw begonnen aan het avontuur dat ondernemen heet. Een prachtig groot restaurant in het centrum van Den Helder. Letterlijk tegenover een Indiaas restaurant en een Grand Café en een paar deuren verderop een Pizzeria.
Kan niet mis toch! De restaurantstraat van Den Helder dat klinkt als een plan. Na de oprichting van onze VOF Spijz bij de KvK werden we voor een starters avond uitgenodigd, georganiseerd door de Rabobank.
Tijdens deze avond konden starters kennismaken en sparren met gevestigde ondernemers uit diverse branches.
Dit alles tijdens een walking dinner. Goed geregeld dus.
Ook was er per avond een keynote spreker die zijn verhaal uit de doeken deed. In dit geval was het de directeur van 5 Mac Donalds
vestigingen in Hoord-Holland noord.
Hij vertelde bevlogen over zijn ondernemersreis en de moeilijkheden waar hij bij zijn 1e vestigingen tegenaan liep. Mooiste wat hij vertelde dat de grote baas uit Amerika naar zijn vestiging kwam om te polsen hoe het ging met zijn Mac Donalds in Nederland.
Tip 1; Als je succes wilt hebben moet je het uitstralen. (the American way dus…)
De tip die mij altijd bijgebleven is, is nummer 2; BLIJF GROEN DAN GROEI JE, Wordt je grauw dan rot je…. Een uitspraak die onbewust is blijven hangen. Niet berusten in succes, maar juist kijken wat er nog meer mogelijk is met of voor je onderneming!
Blijf groen, en geniet ervan groentje 🙂